“Russia’s Major Satellite Provider Drops Independent Dozhd TV the Move was Promoted by WWII Poll”

#AceWorldNews says `Russia’s Major Satellite provider drops Independent Dozhd TV Channel’ following WWII scandal’

Tricolor TV logo

Tricolor TV logo (Photo credit: Wikipedia)

Tricolor TV, Russia’s biggest satellite television provider, stopped broadcasting independent Dozhd TV channel on Monday, RIA Novosti reported.

The provider said earlier its board of directors had decided to exclude the Dozhd channel from all its packages because of its editorial policy.

The move followed a scandal over a WWII poll published on Dozhd’s website.

The society for the defence of customers’ rights on Monday filed suits against several TV providers over the cancellation of Dozhd’s broadcasts.

 

Enhanced by Zemanta

#aceworldnews, #dozhd, #monday, #ria-novosti, #satellite-television, #television-channel, #tricolor-tv, #wikipedia, #world-war-ii